14.2.10

Laskiaisunnuntaina 2010

Tänään on ollut laskiaisunnuntai. Olin mukana Haapamäen kirkon laskiaisunnuntain kello 10 jumalanpalveluksessa. Sen jälkeen oli seurakuntasalissa Haapamäen Kalatirrien järjestämä kuha-ateria Yhteisvastuu-keräyksen hyväksi, jossa erityisteemana oli Haitin maanjäristyksen jälkeisen elämän uudelleen aloittaminen. Ohjelmassa oli myös Haapamäen Kalatirrien toiminnan esittely. Vaikka olen asunut Haapamäellä 1.7.1972 alkaen ja olen aina tiennyt Haapamäen kalatirreistä yhdistyksenä, minulle oli esittelyssä paljon uutta.
 
 
Kalastusseurat tekevät tärkeää ja arvokasta kalakantojen hoitotyötä, jossa talkootyö on tulosten salaisuus. Vaikka Haapamäellä olen jo asunut edellä kertomastani ajankohdasta lähtien sain vastaanottaa Haapamäen Kalatirrit ry:n historiikin, jotta "tuntisin Haapamäen asioita paremmin". Ja totta tosiaan yli 50-vuotiaan yhdistyksen vaiheissa oli paljon uutta tietoa. Samalla kirja kertoi monista ajan saatossa minulle tutuista ja paljolti jo keskuudestamme poistuneista henkilöistä ja heidän kalastus- ja kalastuksenhoitotoimistaan. Kiitos Haapamäen Kalatirreille kirkkopuhästä ja historiikistä!
 
Illalla olin mukana keuruulla Israel-juhlassa Keuruun kirkossa, jossa myös sain käyttää lyhyen puheenvuoron tilaisuuden pääjärjestäjän Riitta Koskisen pyynnöstä. Kirkko näytti olevan lähes täynnä. Minulle todettiinkin, että ei Helsingissä näin onnistuneita Israel-juhlia voitaisi järjestää. Asian lausujina olivat helsinkiläiset henkilöt. Kun me siunaamme Israelia, Jumala siunaa meitä. Tämä tosiasia on sanottu Raamatussa. Minä ainakin uskon yksinkertaisesti tuohon sanaan ja siksi ilta oli osaltaan salatulla mutta todellisella tavalla siunaukseksi Keuruulle ja isänmaallemme.

Ei kommentteja: