12.2.08

kohti välikysymyskeskustelua

Eilen maanantaina olin Keski-Suomen kansanedustajien ja kunnanjohtajien kokouksessa Jyväskylässä. Esille nousivat tieasiat ja edelleen huolestuttavan korkea työttömyys, 10,6% maakunnassamme. Keuruun luku on myös sama, valitettavasti.Toimia työllisyyden hoitoon tarvitaan täälläkin. Puolen päivän jälkeen olin Keuruun rovastikunnan vaalikokouksessa Multian seurakuntakodilla. V.t. lääninrovastina on Multian kirkkoherra Seppo Rahkonen ja siksi vaalikokous oli Multialla. Kokouksessa äänestettiin Lapuan hiippakunnan pappisedustajista kirkolliskokoukseen, "kirkon eduskuntaan" ja hiippakuntavaltuustoon. Minä voin paljastaa oman ääneni. Annoin sen oman rovastikunnan miehelle, Petäjäveden kirkkoherralle Seppo Ojalalle. Lisäksi äänestettiin lapuan hiippakunnan tuomiokapitulin toisesta pappisasessorista. Olin kokouksessa toisena ääntenlaskijana sotilaspastori Jukka Helinin ohella.
 
Tänään tiistaina olin mukana sekä puolustusvaliokunnan että liikenne- ja viestintävaliokunnan kokouksissa. Täysistunnossa oli esillä mm. valmiuskiehdotus, joka jäi huomiseen käsittelyyn, koska k.ed. Jacob Söderman esitti sitä pöydälle. Mielestäni hän on ihan oikeassa. Asiaan tulee paneutua riittävän ajan kanssa. En pidä oikeusministeri hosumisesta asiassa. Huomenna on sitten välikysymyskeskustelu. Minä itse olisin halunnut, että valtio olisi ajoissa käyttänyt osaomistajan valtaansa Stora-Enson asiassa ja että tehtaat olisi saatu jatkamaan.

Ei kommentteja: