8.3.23

Puolustan opiskelijoita

Olen koettanut täyttää lukiolaisten vaalikonetta. Olen Uudellamaalla Keskustan ehdokkaana ja nuorten sekä nuorten aikuisten asiat ovat minulle tärkeitä. Kaikki tiedämme, että nuorissa on tulevaisuus.

Vaalikoneen täyttämisessä on ollut ongelmia valokuvan saamiseksi mukaan. En ymmärrä, miksi valokuva ei nyt mene samoilla tavoilla kuten aiemmin on eri vaalikoneisiin mennyt. Näyttää siltä, että en saa muuta jo kirjoittamaani esille, koska yksi kohta eli valokuva puuttuu.

Mutta tässä blogissani voi vakuuttaa olevani voimakkaasti nuorten ja lukiolaisten asialla. Haluan katsoa myös lukio-opiskelun jälkeiseen aikaan. Haluan, että kaikki saisivat jatko-opiskelupaikan lukion jälkeen. 

Monille asevelvollisuusaika antaa aikaa valita opiskelun suuntaa eri näkökohdista.
Jokainen tekee omat valintansa ja ratkaisunsa. Nuoret ovat hyvin harkitsevia ja itsenäistä vastuuta ihailtavasti ottavia kansalaisia. Luotan nuoriin.

Vaikka useista nuoristamme ylioppilaana tuntuu kaikki olevan edessä avoimena ja mahdollisuuksia tarjoavana, on myös ongelmia ja monia haasteita elämässä. On epävarmuutta oman talouden osalta. Aina ei ole saanut sitä opiskelupaikkaa, mitä on toivonut. Voi olla myös sairauksia ja mieli voi masentua seurustelukysymysten tai muiden pettymysten johdosta.

Haluan, että jokaisella olisi luotettavia ystäviä sekä ikätovereiden että varttuneempien joukossa. Elämänkokemus opettaa, että jos yksi ovi sulkeutuu, useat muut avautuvat. Siksi haluan rohkaista ja kannustaa. 

Uudet mahdollisuudet ja tiet aina avautuvat. Sen olen itsekin monta kertaa kokenut ja olen tullut havainneeksi, että näin oli itsellenikin parempi, kuin olin itse ajatellut.
Tarjolla olikin enemmän ja parempaa!

Ei kommentteja: